Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtLeuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer?
Gepost door: Sven ()
Datum: 11 oktober 2016 19:05

Dag allemaal, mijn eerste berichtje hier op het forum en al meteen een vraag :-)

We gaan volgende zomer voor het eerst naar Hongarije op vakantie. We verblijven in de buurt van Héviz.

Ik ben volop bezig met de voorbereidingen van deze vakantie, en dan vooral met het zoeken naar een leuk adres om te overnachten, zowel tijdens de heen- als terugreis. Wat hiermee samenhangt is natuurlijk de route die we willen volgen.

Tijdens de heenreis willen we enkele dagen verblijven aan ons overnachtingshotel (of pension,...) en hadden dit graag gedaan in een regio die eerder bergachtig is.

De meest logische route naar Hongarije voor ons is die via Passau, Wels, Wenen, en zo verder zuidwaarts. Ik heb echter de indruk dat er van echte bergen weinig sprake is op deze route.

Dus ben ik op zoek gegaan naar een alternatieve route die wel door bergen loopt.

Een van de opties is om via Wels richting Graz te rijden, en dan van hier 'binnendoor' richting Hongarije of verder de autoweg volgen en via Slovakije naar Hongarije (wat extra vignet-kosten als gevolg heeft). We zouden dan kunnen overnachten langs de A9.

Een heel ander idee van me is om van thuis uit richting Stüttgart en München richting Berchtesgaden te rijden en daar te overnachten in de buurt van de Königssee, dit lijkt me een heel mooi én bergachtig gebied.

De totale afstand van ons tripje varieert van 1250 tot max 1400 km. Het maakt me niet uit om 100 km verder te moeten rijden, als het dan wel een meerwaarde heeft. Afstand is trouwens niet het enige wat van belang is, drukte onderweg, mooi uitzicht, eventueel tol of betalende tunnels,... spelen natuurlijk ook mee.

Als we 14 dagen later terug naar huis gaan, wil ik eventueel een andere route gebruiken, om onze vakantie zo gevarieerd mogelijk te laten verlopen.

Wie weet is er hier iemand die me verder op weg kan helpen, die een idee heeft welke regio voor ons interessant zou kunnen zijn voor een overnachtingsplaats, welke routes we best kunnen vermijden,...

Andere tips ivm een eerste keer Hongarije zijn zeker ook welkom.

Ik kijk alvast erg uit naar ons vakantie in Hongarije!

Alvast bedankt voor het lezen!

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtLeuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Sven 11/10/2016 19:05
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw veltmuis 11/10/2016 20:21
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw Leon 10/11/2017 12:05
berichtFirefox woordenboek Nederlands installeren Nieuw Donald Troemp 10/11/2017 14:18
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw Gigi 12/10/2016 08:09
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw nelson2jp 12/10/2016 12:09
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw Gigi 12/10/2016 14:02
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw Siomark 12/10/2016 15:37
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw nelson2jp 12/10/2016 16:16
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw Fenix 12/10/2016 14:25
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw Gigi 12/10/2016 17:38
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw brika 13/10/2016 07:54
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw Sven 14/10/2016 01:56
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw brika 14/10/2016 07:25
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw Coby hofstede 14/10/2016 09:28
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw HiLuc01 14/10/2016 13:13
berichtRe: Leuke route vanuit Limburg naar Balatonmeer? Nieuw Sven 24/10/2016 15:01

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)