Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtRe: Spraak naar tekst wat meer uitleg over Dragon NaturallySpeaking
Gepost door: Donald Troemp ()
Datum: 28 maart 2017 21:51

Kijk even een voorbeeld, ik spreek nu met Dragon NaturallySpeaking van Nuance een tekst in hier op het Hongarije prikbord, ik raak mijn toetsenbord niet aan, alles gaat met de spraakherkenning van Dragon, ik heb de rechter zijbalk van dragon uitgeschakeld alleen de bovenste balk van dragon is ingeschakeld, het wordt dus heel gemakkelijk om een tekst te maken hier op het Hongarije prikbord.

U kunt ook op uw Facebookpagina een tekst maken die u daar rechtstreeks neergezet door met het spraakprogramma te werken, zo een tekst maken gaat dus razendsnel, met Dragon .. Kunt u ook spraak commando's geven, u kunt bijvoorbeeld het programma bevelen van maar het internet toe te gaan om er naar Google toe te gaan u geeft dan op de Googlepagina bevelen aan Google om te zoeken naar..... wat u ook maar wilt, ik zou dus normaal gezien hier elke keer hele lange teksten kunnen neerzetten maar ja wat heeft dat voor zin?

Ik ben normaal gezien altijd kort van stof, als je teveel woorden en tekst neergezet op een forum dan leest dat toch niemand dat meer, overdaad schaadt!

U begint te merken dat het vrij eenvoudig is om met Dragon te werken, de spraak bevelen zijn ook eenvoudig om te geven, ik zoek direct nog even naar een paar video's die u dat alles nog even kunnen uitlegen, U ziet dan ook in die video's hoe razendsnel u een tekst kunt maken met het spraakprogramma, ik probeer hier nu een lange tekst neer te zetten.....

Deze lange teksten bent u van mij niet gewoon, ik hou er doodgewoon niet van om op een toetsenbord zitten te schrijven het is mij te inspannend dit spraakprogramma is een verademing voor mij, alles gaat veel gemakkelijker en eenvoudiger, ook maak je met een spraakprogramma geen taalfouten en alles komt netjes te staan waar het moet staan!

Je kunt ook aan het spraakprogramma nieuwe woorden leren, je kunt er dus je eigen woorden aan toevoegen of woorden die dat ontbreken in het spraakprogramma.

Bij het gratis Google taal naar tekst programma kunt u misschien even proberen om over te schakelen naar de Hongaarse taal als u dan in het Hongaars spreekt kunt u gelijk de tekst zien die u uitspreekt, om maar te zeggen al doende leert men!

Als u Firefox gebruikt dan kunt u in Firefox een Nederlands woordenboek toevoegen aan Firefox als u dan een tekst maakt hier op het Hongarije prikbord dan ziet u meteen de woorden die dat fout zijn, deze woorden worden meteen rood onderlijnt, hieronder een link naar het Nederlandse woordenboek voor Firefox:

[addons.mozilla.org]

U begint te merken dat de tekst van Donald Troemp al aardig lang begint te worden, ook spreekt Donald Troemp aardig wat talen waaronder Nederlands, Duits, Engels, Frans, Hongaars en nog een paar andere talen.... lol

Al deze bovenstaande talen kan ik dus al sprekend met het spraakprogramma omzetten naar tekst, begint u het al wat beu te worden om deze lange tekst te lezen?

Maar ja als u liever typt op een ouderwets toetsenbord, ga uw gang......

Hartelijke groeten, Donald Troemp

Hieronder een link naar alle video's op YouTube die gaan over Dragon NaturallySpeaking in het Nederlands, erg glipt af een toe in de rij op YouTube een Engelstalige video tussen ....

[www.youtube.com]

Hieronder de video's:

Hoe werkt Dragon in het Nederlands?

[youtu.be]

Dragon NaturallySpeaking - Nauwkeurigheid verbeteren

[youtu.be]

Dragon Spraakherkenning/aansturing demo

[youtu.be]

Dragon NaturallySpeaking - Dicteren

[youtu.be]

Dragon NaturallySpeaking - Bewerken, opmaken en corrigeren met spraakopdrachten

[youtu.be]

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtSpraak naar tekst programma's !!! Nieuw Donald Troemp 28/03/2017 13:13
berichtRe: Een virtuele kabel! Nieuw Donald Troemp 28/03/2017 13:44
berichtRe: Spraak naar tekst wat meer uitleg over Dragon NaturallySpeaking Donald Troemp 28/03/2017 21:51

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)