Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtKadaster Hongarije
Gepost door: poldertje ()
Datum: 10 augustus 2017 08:49

Tips voor het raadplegen van kadastergegevens.

Gisteren bezocht ik het kadaster in Barcs. Aanleiding was een door de postbode aangeboden aangetekende gerechtelijke beslaglegging gericht aan de vorige eigenaar afkomstig van een Hongaarse deurwaarder enige tijd geleden.
Tot mijn grote opluchting was de baliemedewerkster een zeer vriendelijk persoon, ze sprak zeer goed Engels en ze had zelfs een A 4 tje met alle bekende juridische begrippen keurig vertaald in het Engels en Duits voor buitenlandse bezoekers.
Ik kon een officieel uittreksel krijgen van het kadaster, hierop staan alle persoonlijke gegevens en op deel 3 alle schulden en beslagleggingen vermeld. Kosten 6.250,00 HUF.
Ook konden ze voor je in het computersysteem kijken naar de gegevens, en dat is dan helemaal gratis.
Mochten er verandering in je gegevens komen op wat voor wijze dan ook, dan krijg je altijd bericht van het kadaster, dus mocht onverhoopt beslag gelegd zijn terwijl jij van niets weet, je wordt altijd op de hoogte gesteld.
Je kunt ook online afschriften opvragen, de medewerkster legde zelfs uit hoe een en ander werkt, maar dat is voor een eerste keer toch wel een hele kluif, maar bij poging drie moet het te doen zijn. Je kunt dan de kosten via de bank betalen.
Je kon duidelijk merken dat het kadaster hier in Hongarije er veel aan doet om steeds meer openheid van zaken bekend te maken. Daarop heb ik uiteraard gepleit voor uitleg aan buitenlanders op de site van het kadaster voor de veel voorkomende struikelblokken. Ze beloofde een en ander door te geven aan de desbetreffende afdeling.

Groet,
Poldertje

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtKadaster Hongarije poldertje 10/08/2017 08:49
berichtRe: Kadaster Hongarije Dank voor de informatie Nieuw A.R 10/08/2017 12:02

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)