Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

gesloten discussieWaarschuwing 3
Gepost door: Polleke ()
Datum: 04 november 2017 10:29

Beste mensen,

in mei begon ik te huren van Carel Smulders en Maria Verhoeven in Kaposkereszt├║r, daarvoor had Carel mij op een zwart illegaal adres geplaatst en zou hij wel een huurkoophuis voor mij regelen, daar heb ik tegen mijn zin, omdat het zwart was 4 maanden gewoond, 28 december 2016 t/m eind april 2017, illegaal dus.
Daar Carel geen huurkoop huis kon regelen waar hij genoeg aan kon verdienen, liep zijn inkoop steeds mis en moest hij vaak heen en weer naar Kaposvar rijden, zogezegd zijn investering om iets van de grond te krijgen maar het lukte na 4 maanden nog steeds niet, steeds zei Carel, wat ik wel een geruststelling vond, als je wil stoppen geen probleem, gewoon zeggen. Dat ik in zijn ogen kosten had gemaakt bij hem, wat later bleek, ik werd gewoon afgeperst, vertel ik verderop. Ik besloot eind april het huurhuis in Kaposvar te verlaten daar er daar niets te regelen viel als het gaat om legaal huren en mijn geweten als illegale buitenlander begon behoorlijk aan mij te trekken. Goed ik verbleef soms in hotel Kaposvar, en heb ook een paar nachten in het daklozen centrum doorgebracht van Kaposvar. U begrijpt geen makkelijke tijd. Ook in mijn auto geslapen.Mijn spullen uit Nederland de complete inboedel stond in die tijd bij Carel op het terrein in een schuur, ik was langs geweest om wat kleding te gaan halen dat had ik nodig maar mocht van Carel niet bij mijn spullen. Hij zei ik krijg eerst die 435 euro van je, ik zei je weet hoe ik er financieel voor sta dus dat lukt niet deze maand, waarop hij appte dan binnen een week anders spullen verkocht. goed ik besloot om een en ander te laten bedaren en voorlopig geen contact meer op te nemen, pas toen ik wist dat mijn vakantie geld eraan kwam nam ik contact op, Carel die had inmiddels een huis gekocht waarvan ik gezegd had dat ik dat niet wilde kopen, te groot en schuin tegen over hem wat ik inmiddels al niet meer zo zag zitten gezien de gemene opmerkingen over mijn spullen, ik had zelfs een betalings regeling voorgesteld maar dat kon ineens niet meer.Goed ik neem dus contact op en zeg hallo Carel hier met Paul ik heb geld voor je maar nog geen woon adres, Carel reageerde onmiddellijk met ja ik heb wel een huurhuis voor je voorlopig want wat bleek de zigeuners daar konden het niet betalen en ik wilde het niet kopen, bovendien staat het huis midden tussen de zigeuners, 2x ingebroken etc etc. Nou ik naar Carel toe, daar ik geen woonadres had stond ik wel een beetje met de rug tegen de muur en dat merkte ik meteen aan carels aanbod, 70.000 forints huur, wat goedkoop was zei hij, inmiddels weet ik beter, geen keuken in huis en slechte elektriciteit wat hij allemaal zou regelen voor de winter, andere ramen etc etc.Ook vond hij dat ik wel een auto nodig had en die moest in huurkoop gekocht worden voor 8 termijnen van ook 70.000 forints. Na twee termijnen terug gegeven want hij zou het onderhoud nog doen en deed het weer niet, gouden bergen maar doen ho maar!!! Carel kwam zijn toezeggingen totaal niet na.....in juni werd bij mij een tumor ontdekt in het ziekenhuis Kaposvar, na een goed gesprek over de gang van zaken omtrent het huurhuis en gedane toezeggingen zou alles geregeld zijn als ik terug kwam van de operatie, het herstel zou zes maanden duren, goed afgesproken was, ander raam in slaapkamer met kunststof kozijn, van kunststof dus met dubbelglas. Kom ik na 14 dagen uit het zieken huis is hij zijn afspraken gewoon niet nagekomen voor de zoveelste keer en schiet ik totaal uit mijn slof en werd ik zo booooos dat ik hem met mijn buikwond te lijf wilde gaan, goed das niet gebeurd.
Carel zat veilig binnen in zijn huis beveiligd met 17 cameras en lachte mij gewoon uit, ik zei lafaard!!!
Vervolgens ben ik alles in het werk gaan stellen omdaar zo snel mogelijk weg te komen wat inmiddels gelukt is, echter op de dag van de verhuizing waarbij de mensen van de methodisten kerk uit Kaposvar kwamen helpen, verscheen Carel ten tonele en in aanwezigheid van een Hongaarse duitse tolk zei hij tegen twee politie agenten dat ik de elektriciteit had stuk gemaakt, er waren verbouwings werkzaamheden net klaar en hij wees naar een schakelkast met zekeringen, de tolk vertaalde dat naar de agenten, en ik zei onmiddellijk dat het niet waar was en dat dit nagetrokken kon worden bij de monteurs van E-on die dit zo hadden achtergelaten. Carel schrok van mijn antwoord en ging er vandoor.
Ik moest terug naar het ziekenhuis, inmiddels ben ik ontslagen, en mijn led Samsung tv soundbar en monitordisplay zijn ook nog even in beslag genemen door Carel omdat hij bang ik dat hij zijn centjes niet krijgt, nou ik heb alle trouwe betalings bewijzen paraat hoor!!!

Onderwerp Geschreven door Gepost
gesloten discussieWaarschuwing 3 Polleke 04/11/2017 10:29
gesloten discussieRe: Waarschuwing 3 Nieuw veltmuis 04/11/2017 12:14
gesloten discussieRe: Waarschuwing 3 Nieuw Polleke 04/11/2017 16:14

Ga naar: •DiscussielijstZoekenLog in
Deze discussie is gesloten.