Deprecated: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in /home/customer/www/hongarijeprikbord.nl/public_html/mods/topic_poll/topic_poll.php on line 389
Ervaringen in de Semmelweis kliniek !
Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtErvaringen in de Semmelweis kliniek !
Gepost door: A.R ()
Datum: 10 maart 2018 15:50

Beste Nick,
Beste forumleden,

Ik volgde hier de kliniekervaring in Budapest.
Gelukkig vermelde de aangever de naam Semmelweis kliniek , de universitaire kliniek in de buurt van Ulloi ut.
Het is een prachtig gebouw en de behandelingen zullen we hyper zijn, dus ik volg de opsteller in zijn beoordelingen. Anders had enkele concrete vragen gesteld.
Zelf bezochten we over vele jaren, verschillende klinieken in Budapest. Niet voor een behandeling , maar voor bezoek aan Hongaarse vrienden. ook omdat echtgenote , uit beroepservaring sterke belangstelling heeft voor de medische toestand in een land.
Wij bezochten volgende klinieken:
- Semmelweis
- Honved kliniek in de buurt van het Heldenplein
- Spoorwegkliniek in Rippl Ronny utca
- sportkliniek aan Déli
- een kliniek lak in de buurt van Keleti.
- de grote kliniek aan de rand van Pest aan de Kerepesi ut.
Onze indruk is dat sommige gebouwen , vooral deze aan Keleti echte oude fabrieken lijken. De operatie van een ingewikkelde enkelbreuk was wel goed.
De Honved kliniek bezochten we om afscheid te nemen van een oudere Hongaarse kennis.
Dus niet verschieten als je in kliniek komt.

Beste Nick .
Ik hoef de vraag niet te stellen want in jouw geval zal het wel in orde zijn.
Moest je zorgen voor eigen toiletpapier en eetgerief?

Hoe geraakte je in de kliniek.
Stuurde je huisarts je direct naar Semmelweis?

Nu terzake voor ons.

Wij verblijven iets buiten Pest.

In het nabije stadje Veres is een Misszio een soort voorkliniek.
Modern en goede behandeling.
Maar personeel ééntalig, wel correct en deskundig.
Ik liet er , op aanvraag van onze Belgische huisarts, de INR van mijn bloed bepalen
Wel de mevrouw aan de balie bracht me naar kamertje voor de bloedafnamen.
Eerst wel wat aandringen dat we niet naar een private instelling in Dunakeszi wilde en dan toch een afspraak.
Die morgen eerst 1900 HUF betalen , wel met rekening. Die 1900 HUF is zowat de opleg die ik in België ook betaal. Daarn snel, deskundig en modern bloedafname en de dag daarna aan de balie het resultaat. Dat resultaat was verrassend modern opgesteld met alle gegevens over wie de bepaling deed en hoe. Echt schitterend.

We hebben ook in Verse een tandkliniek. Daar zijn wel tandartsen die Engels en Duitstalig zijn. De behandeling is ook schitterend en de prijs, computerberekend is een fractie van wat we in België zouden betalen.

Het probleem met vroegere tandartsen ook deze in Budapest , was dat ze na tijdje plots uitgeweken waren.

Nu hebben we een Hongaarse juffrouw, die tijdens onze lange gesprekken bevestigde dat ze vermoedelijk in Hongarije blijft, want ieder voordeel heeft ook nadelen.

Dat zijn onze indrukken over de toestand in Budapest.
Mag ik besluiten dat

- sommige kliniek oa Semmelweis zeer modern zijn
- dat je , volgend jouw, er eenvoudig binnengeraakt.

Nog een belangrijk item voor ons. Eerst betalen, ook al heb blauwe EU-kaarten zoveel je wil.

Nog veel succes en een prettig verblijf gewenst in Hongarije.

Sorry Nick , ik las je item over makelaars.
Wel ik zeg als één maand in Budapest verblijft en je kijkt rond naar de honderden Igatlans bureau dan vind je zeker je gading om correct en deskundig behandeld te worden.

Mvg.

Fons

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtErvaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 09/03/2018 20:20
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 09/03/2018 20:51
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 01:25
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 01:58
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 02:00
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 02:29
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 02:34
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw karelvdb 10/03/2018 03:08
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 03:18
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 03:20
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 03:28
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 03:39
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 03:41
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 03:46
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 05:01
berichtErvaringen in de Semmelweis kliniek ! A.R 10/03/2018 15:50
berichtRe: Ervaringen in de Semmelweis kliniek ! Nieuw Nick 10/03/2018 17:02
berichtJe hebt een zeer goede huisarts. Nieuw A.R 10/03/2018 18:57
berichtRe: Je hebt een zeer goede huisarts. Nieuw Nick 10/03/2018 22:31

Ga naar: •DiscussielijstZoekenLog in
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.