Deprecated: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in /home/customer/www/hongarijeprikbord.nl/public_html/mods/topic_poll/topic_poll.php on line 389
Re: Ervaringen in de Semmelweis kliniek !
Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtRe: Ervaringen in de Semmelweis kliniek !
Gepost door: Nick ()
Datum: 10 maart 2018 17:02

Beste Fons,

Bedankt voor je reactie en het delen van je ervaringen. Zo te zien heb je heel wat ziekenhuizen bezocht, maar gelukkig meestal niet vanwege gezondheidsproblemen, dat scheelt.
Ik neem aan dat je met de blauwe EU-kaart de EHIC bedoelt, en die zouden ze eigenlijk moeten accepteren. Waarschijnlijk is het ze wat te omslachtig geweest om de kosten te declareren, en voor dat bedrag valt het natuurlijk nog mee. Zelf heb ik ook vaker een bloedonderzoek, en inderdaad krijg je hier een mooi uitgeprint verslag van.
Omdat ik resident ben in Hongarije ben ik hier ook verzekerd voor de publieke gezondheidszorg en heb ik een zgn. TAJ-kaart als verzekeringsbewijs.
M.b.t. je vraag over eetgerief en toiletpapier kan ik je bevestigen dat je dat zelf mee moet brengen. Ik denk dat ze op die manier willen bezuinigen.
Het is trouwens ook verstandig om je eigen handdoeken mee te nemen want die krijg je ook niet van het ziekenhuis. Behalve thee bij de broodmaaltijden wordt er verder ook geen drinken verstrekt, en het is misschien verstandig om zelf voor een alternatief voor de broodmaaltijden te zorgen want die stellen ook niet veel voor. Soms krijg je zelfs geen brood maar wat droge crackertjes.
Het 'diner' was ook niet altijd om over naar huis te schrijven maar ik wil daar ook niet over klagen. Als je je realiseert dat het ziekenhuis waarschijnlijk elk dubbeltje twee keer om moet draaien dan ben je niet zo kritisch meer. Maar het meeste moeite had ik toch wel met de kamers.
Je ligt daar (meestal) met vijf personen op een tweepersoonskamer van ongeveer 20 m2, en daar kleven toch wel wat nadelen aan. Omdat de bedden bijna tegen elkaar aan staan krijg je alles van je 'buren' mee, en mede omdat er geen luchtventilatiesysteem op de kamers is valt dat niet altijd mee, zeker niet in de winter als de ramen dicht zijn.
Maar goed, je wordt er medisch gezien goed behandeld, en dat is wat telt.
Wat je vraag over de verwijzing naar het Semmelweis betreft kan ik je melden dat ik er inderdaad door mijn huisarts naar werd doorverwezen. Dat was zijn keuze, ik kende op dat moment nog geen ziekenhuizen in Boedapest en had nog nooit van de Semmelweis kliniek gehoord.

Dank je, jij ook de beste wensen!

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtErvaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 09/03/2018 20:20
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 09/03/2018 20:51
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 01:25
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 01:58
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 02:00
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 02:29
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 02:34
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw karelvdb 10/03/2018 03:08
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 03:18
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 03:20
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 03:28
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 03:39
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 03:41
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 03:46
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 05:01
berichtErvaringen in de Semmelweis kliniek ! Nieuw A.R 10/03/2018 15:50
berichtRe: Ervaringen in de Semmelweis kliniek ! Nick 10/03/2018 17:02
berichtJe hebt een zeer goede huisarts. Nieuw A.R 10/03/2018 18:57
berichtRe: Je hebt een zeer goede huisarts. Nieuw Nick 10/03/2018 22:31

Ga naar: •DiscussielijstZoekenLog in
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.