Deprecated: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in /home/customer/www/hongarijeprikbord.nl/public_html/mods/topic_poll/topic_poll.php on line 389
Je hebt een zeer goede huisarts.
Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtJe hebt een zeer goede huisarts.
Gepost door: A.R ()
Datum: 10 maart 2018 18:57

Hallo Nick,

Ik vermoed dat je een zeer goede huisarts in Budapest had.
Ik hoor hier altijd maar over " voorspraak ".
Ik ga het zeker nog eens navragen.
Wat dat " blauw kaartje " praktisch betekent weet ik niet. Ja het zgn " acceptable " volgens de EU, maar aan ons vroeg men altijd kan je betalen.
Waarom;
Vooreerst dan hebben ze direct centen.
Ten tweede als ze het moeten afhandelen met Belgiƫ is dat soms via een deel mutualiteit en een deel via een private reisverzekering. Met alle gevolgen van werk en tijd.
Als je half dood bent en geen centen dan zullen ze die kaart nog wel aanvaarden.
In Duitsland in Speyer was het zelfs zo dat ik eerst 15 euro moest betalen en toen de arts met me sprak verrichtte hij de consultaie en behandeling gratis. Dit vanwege de " papierwinkel ";

Nu je uitleg over wat je moet meebrengen vind ik fijn.
Het is geen besparing maar een traditie en de bevolking vind dat normaal.

Wat ook een gelukkig " uitstervende ? " traditie wordt, is het zgn " bijstuiken in allerlei vormen " onder tafel.

Hoe was dat bij Semmelweis of is dat daar onbekend?

IK regelde nooit iets onder tafel. Traditie of geen traditie.

Na een grondige en lange behandeling aan mijn tanden en nadat ik de tandartse al beter kende mag er natuurlijk wel eens en geschenkje met typische Belgisch waren af.
Dan kon ze merken hoe goed onze chocolade ( praline ) zijn en denken waarom mijn tanden zo slecht waren.

IK reageer hier maar, niet voor mij , maar ik vind het niet fijn als toeristen hier plots voor verrassingen komen te staan.

Verder vind ik Budapest en ook de rest van Hongarije heel fijn.

Ik begrijp wel dat Budapest soms afwijkt van gewoontes in andere Hongaarse regio's.

Zo bv het wisselkantoor op de vlieghaven.
Wat men daar als koers hanteert is bedenkelijk.
Als je euro's zou wisselen en merkt een half uurtje later de koers in Boedapest , dan is de pret van je reis al voorbij.

Nog een prettig weekeinde.

Mvg.

Fons

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtErvaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 09/03/2018 20:20
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 09/03/2018 20:51
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 01:25
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 01:58
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 02:00
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 02:29
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 02:34
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw karelvdb 10/03/2018 03:08
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 03:18
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 03:20
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 03:28
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 03:39
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Donald Troemp 10/03/2018 03:41
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 03:46
berichtRe: Ervaringen publieke gezondheidszorg in Hongarije Nieuw Nick 10/03/2018 05:01
berichtErvaringen in de Semmelweis kliniek ! Nieuw A.R 10/03/2018 15:50
berichtRe: Ervaringen in de Semmelweis kliniek ! Nieuw Nick 10/03/2018 17:02
berichtJe hebt een zeer goede huisarts. A.R 10/03/2018 18:57
berichtRe: Je hebt een zeer goede huisarts. Nieuw Nick 10/03/2018 22:31

Ga naar: •DiscussielijstZoekenLog in
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.