Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtNelly verhuisde van Tilburg naar Hongarije: ‘Alles gaat hier zo’n 40 jaar terug de tijd in’
Gepost door: Donald Troemp ()
Datum: 03 juni 2018 14:48

Nelly verhuisde van Tilburg naar Hongarije: ‘Alles gaat hier zo’n 40 jaar terug de tijd in’

Natúúrlijk vinden wij dat Tilburg de allermooiste plek is om te wonen, maar de wereld is groter dan Kruikenstad. En dus pakken sommige Tilburgers hun boeltje om op een andere plek te gaan wonen. Nelly van Bijsterveldt (63) is daar één van: ze verhuisde in september 2015 naar Hongarije, naar het dorpje Szalatnak.

Daar woont ze in het zuidwesten, in het Mecsekgebergte. “We wonen in een prachtig klein dorpje tussen de heuvels. Ons dorp heeft 425 inwoners. Alles gaat hier zo’n veertig jaar terug de tijd in. Het is hier echt heerlijk wonen. De mensen hebben hier nog iets voor elkaar over. En het weer, pfff! Het klimaat is heerlijk en we wonen in alle rust in de natuur.”
Geen pensioen

Nelly vertrok in 2015 naar Oost-Europa. De reden? Na 45 jaar werken vond ze het wel mooi geweest. “En van zo’n AOW kun je in Nederland niet leven”, gooit ze er achteraan. “Pensioen heb ik bijna niet opgebouwd omdat ik altijd zelfstandige ben geweest. Samen met mijn ex heb ik een bedrijf gerund en sparen voor een pensioen was veel te duur. Dus heb ik van de noodzaak een deugd gemaakt en ben ik vertrokken met mijn huidige partner.”

Genieten van alles

Nelly zien we waarschijnlijk niet meer terug. Ze vervolgt: “Nederland is Nederland niet meer. Ik wil niet alles afkraken maar er is zoveel criminaliteit en ellende. Dat was voor ons ook een belangrijke reden om Nederland de rug toe te keren. We genieten hier nu van onze rust, helpen hier en daar in het dorp wat mensen en voor de rest genieten we van alles om ons heen.”
Szivesen!

Wat Nelly mist aan Tilburg? .................

[indebuurt.nl]

Facebookpagina van Nelly van Bijsterveldt

[www.facebook.com]

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtNelly verhuisde van Tilburg naar Hongarije: ‘Alles gaat hier zo’n 40 jaar terug de tijd in’ Donald Troemp 03/06/2018 14:48
berichtRe: Nelly verhuisde van Tilburg naar Hongarije: ‘Alles gaat hier zo’n 40 jaar terug de tijd in’ Nieuw Leon 03/06/2018 20:37
berichtRe: Nelly verhuisde van Tilburg naar Hongarije: ‘Alles gaat hier zo’n 40 jaar terug de tijd in’ Nieuw Bohanon 05/06/2018 18:19
berichtRe: Nelly verhuisde van Tilburg naar Hongarije: ‘Alles gaat hier zo’n 40 jaar terug de tijd in’ Nieuw Leon 05/06/2018 19:20
berichtRe: Nelly verhuisde van Tilburg naar Hongarije: ‘Alles gaat hier zo’n 40 jaar terug de tijd in’ Nieuw Bohanon 07/06/2018 08:54

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)