|
|
|
Hongarije prikbord :
Hongarije Forum
Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Gepost door:
RichardSchoots
()
Datum: 02 juli 2018 23:24 Beste Leden Als newbee hier even mijn verhaal en mijn vraag er achter aan Mijn naam is Richard Schoots Ik ben 48 Jaar en woon (nog) in Nederland In 2007 door een zwaar motor ongeluk invalide geworden en heb links een onderbeen prothese Daardoor nu 100% afgekeurd Doordat ik hier in NL een "te" goede baan heb gehad zit ik overal 110% boven om ook maar ergens voor een vergoeding in aanmerking te komen Gevolg in de praktijk is dat ik allen kosten zelf moet dekken en dat is niet mogelijk met mijn inkomen (ik ga verder even niet in op de details hierin dat word te lang) Zo is er bijvoorbeeld geen pensioen opbouw meer en zijn er geen uitdagingen meer omdat alles aan regeltjes en banden is gelegd hier in NL ofwel 30 jaar mee gewerkt aan de opbouw van de NL maatschappij en nu uitgekotst worden Mijn eten krijg ik momenteel via de kerk omdat er geen financiƫn zijn om dit zelf te bekostigen Voor mijn gevoel zou ik dus beter af zijn in een (naar mijn indenken) een goedkoper land als Hongarije Waar ik dus mijn positie kan verbeteren en weer kan "leven" Dus zelf eten kopen van mijn inkomen Hoe ik dit verder zie ga ik hier nu nog niet op in dat is voor later Na lang nadenken en inlezen op internet (ook op dit platform) is het volgende bij mij komen opborrelen Permanent verhuizen naar Hongarije Een mooi land voor een natuur liefhebber als ik NL heeft mij niets meer te bieden en achterban is er niet Ik ben alleenstaand (ook letterlijk want vrienden of kennissen kring is er niet meer) dus aan niemand wat verplicht Alleen nu dus Waar te beginnen Na veel internetten en legio voorbeelden van hoe het niet moet gezien en gelezen te hebben Weet ik nog steeds niet het juiste stappenplan om dit tot een goed einde te brengen Beginnende natuurlijk met een goede hypotheek adviseur Want alles staat of valt met het verkrijgen van een hypotheek in Hongarije Dit zal vanuit Nederland geregeld moeten worden want "even" op en neer Hongarije is er niet bij Ik ben als eerste (natuurlijk) de taal (nog) niet machtig in lezen en schrijven En hoe vind ik een betrouwbare hypo adviseur die voor mij hier in NL een berekening kan maken In het Nederlands natuurlijk Want natuurlijk zal iedere makelaar of hypotheek adviseur zich de kans schoon zien om te cashen (logisch) Welke Nederlander hier met ervaring is genegen om samen met mij eens een goed stappenplan op te zetten Want voor mijn gevoel ben ik nu aan het spartelen in het diepe en kom ik niet verder zo Samen met mij de voordelen en natuurlijk de nadelen op rij kunnen zetten aangaande emigratie naar Hongarije Zoals zaken waar ik nu niet aan denk of gedacht heb maar wel degelijk van belang kortom: Heb ik een (te) roze bril op aangaande emigreren of is het in mijn situatie haalbare kaart Reageren mag natuurlijk hier op het forum Maar desgewenst bij serieuze hulp ook per E-mail Ik hoor graag van jullie Groetjes Richard
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
|