Deprecated: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in /home/customer/www/hongarijeprikbord.nl/public_html/mods/topic_poll/topic_poll.php on line 389
Re: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done?
Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done?
Gepost door: RichardSchoots ()
Datum: 04 juli 2018 06:02

Beste Veltmuis

Dank voor uw bericht
Ik zal proberen om kort een stukje toe te lichten aangaande uw vragen

Ik heb in het verleden een goed betaalde baan gehad bij een werkgever
Echter in 2007 invalide geraakt door een zwaar motor ongeval
uiteindelijk na jaren proberen te re-integreren 100% afgekeurd omdat dit re-integreren niet lukte
ik werd ondanks mijn inzet simpel weg niet aangenomen
Sinds 2015 alleen staand
Nu is het zo dat door mijn hoge UWV uitkering hier in nederland
Die gebaseerd is dus op mijn laatst verdiende loon in 2007
Ik voor meer dan 110% boven de minimum zit om in aanmerking te komen voor welke vergoeding dan ook
Ik krijg dus door deze hoge uitkering
Geen huur toeslag, kom niet in aanmerking voor WMO ondersteuning, kan ik niet terug vallen op diverse regelingen die er wel zijn voor mensen op bijstand niveau
mijn maandlasten zijn ondanks dat alles op het minimum staat aan vaste lasten
(ook huur kan niet lager) net zo hoog als mijn inkomsten
Hierdoor is het niet meer mogelijk zelf voor eten te zorgen
En eten hoeft voor mij niet luxe want eigen merk is voor mij prima zat
Zorg toeslag krijg ik wel maar dat is niet bijster veel en is niet genoeg om de medische kosten die ik heb en zelf moet betalen te dekken
ook via de belasting is niet te declareren omdat ik weer net niet aan het minimum bedrag kom wat nodig is om teruggaaf te krijgen

Kortom:
Als je gezond bent is alles prima voor elkaar
Maar als je invalide raakt dan gaat er hier in NL een heel ander spelletje lopen
Op internet is daar veel over te vinden
1 van de zaken die een paar maanden geleden is langs gekomen
is dat rutte en kornuiten vind dat invalide mensen maar betaald moeten worden naar prestatie
Immers presteren ze minder waardoor rutte vind dat men dan ook maar minder betaald moet krijgen voor werk
Dit houd dus in dat werkgevers zelf kunnen gaan bepalen in hoeverre prestaties van invalide werknemers beloond worden
Hierdoor kan het dus zo zijn dat deze werknemers nog minder gaan verdienen dan de bijstandsnorm
Dit voorstel is er (nog) niet door maar geeft wel aan hoe in NL het gesteld is met de normen als het gaat om invalide personen

Doordat ik nu een uitkering heb is er ook geen pensioen opbouw meer
Omdat deze opbouw er niet meer is zal het op mijn 65ste nog wel wat moeilijker gaan worden
Want ook een pensioen is geen vetpot meer vandaag de dag
en opbouw is er dus niet

Verder mag ik werken van het UWV
Maar omdat ik 100% ben afgekeurd heb richting het UWV geen plichten meer
Dus ook geen sollicitatie plicht meer
Maar kan ik ook geen rechten meer ontlenen aan het UWV zoals omscholing
En zelf omscholing bekostigen
Dat gaat dus niet
Daarnaast moet ik van elke verdiende euro € 0,70 eurocent inleveren wat het UWV inhoud op mijn uitkering
Wil ik dus dermate inkomsten genereren dat ik mijzelf kan bedruipen
Dan moet ik full time aan de bak
En dat gaat dus niet meer
Als ik binnen 5 jaar na aannemen werk terug zou moeten vallen op mijn invalide uitkering
Dan val ik terug op mijn huidige uitkering
Kom ik na 5 jaar terug te vallen
Dan zal ik een herkeuring moeten ondergaan en krijg ik een uitkering naar het loon van de jaren die ik dan gewerkt heb
Dit heeft als gevolg dat ik nog minder ga krijgen omdat er geen werkgever is hier in NL die een invalide persoon een start salaris gaat geven die ver boven het minimum salaris ligt voor mijn leeftijd (mijn oude loon dus)
En als het verhaal rutte er door komt word het nog minder dus
Hierdoor is het een te groot risico om aan het werk te gaan
Want ook al zou ik na 6 jaar werken weer terug moeten vallen op een utkering
Maar nu dus dan nog lager
Dan zit ik nog steeds boven die 110% om ergens voor in aanmerking te komen als het om vergoedingen gaat
Maar mijn uitkering zal dan nog lager worden
Dus ben ik een dief van mijn huidige portemonnee als ik dit risico ga nemen

Mijn insteek aan immigratie naar Hongarije is dan ook om daar naast mijn eigen woning een vakantie woninkje te gaan verhuren
Daarmee hoop ik dan door de jaren heen wat opzij te kunnen aan zetten voor mijn oude dag zeg maar
Ik ga niet in op de details over hoe ik dit zie in de praktijk
Want dat is nu niet aan de orde en op zaken vooruit lopen

U geeft aan dat het volgens u bijna onmogelijk is om een hypotheek te krijgen in Hongarije
Kunt u mij meer vertellen over hoe u dit bedoeld?
Lukt dit niet als Nederlander?
Lukt dit niet vanwege mijn uitkering?
lukt dit niet vanwege andere zaken die ik niet zie?

Ik verneem graag

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtPermanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 02/07/2018 23:24
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw verwijderde gebruiker 04/07/2018 04:43
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? RichardSchoots 04/07/2018 06:02
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw karelvdb 04/07/2018 06:22
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 04/07/2018 14:07
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw Leon 04/07/2018 14:19
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 04/07/2018 14:42
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw Leon 04/07/2018 21:45
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw charlize 04/07/2018 16:16
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 04/07/2018 14:44
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw verwijderde gebruiker 04/07/2018 15:46
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 04/07/2018 15:55
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw verwijderde gebruiker 04/07/2018 16:14
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw Frans Veenhof 04/07/2018 18:53
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw Bohanon 05/07/2018 13:12
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 05/07/2018 13:59
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw Bohanon 06/07/2018 00:09
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 05/07/2018 13:44
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw Sharkey 06/07/2018 13:41
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 06/07/2018 14:58
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw verwijderde gebruiker 06/07/2018 17:14
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw Nico Tine 06/07/2018 16:28
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 07/07/2018 15:14
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw Jan 06/07/2018 18:14
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 07/07/2018 15:24
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw Carla 07/07/2018 15:31
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw Naturegallery 07/07/2018 21:13
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 07/07/2018 21:55
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw Bohanon 10/07/2018 12:32
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 10/07/2018 14:52
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw A.R 10/07/2018 14:15
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 10/07/2018 14:59
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw Sharkey 11/07/2018 02:42
berichtRe: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Nieuw RichardSchoots 11/07/2018 03:32
berichtMijn mening: kom hier niet wonen. Nieuw A.R 11/07/2018 18:57
berichtRe: Mijn mening: kom hier niet wonen. Nieuw RichardSchoots 12/07/2018 20:45
berichtMisschien toch mogelijk. Nieuw A.R 13/07/2018 11:06
berichtRe: Misschien toch mogelijk. Nieuw RichardSchoots 14/07/2018 21:59
berichtRe: Misschien toch mogelijk. Nieuw Naturegallery 15/07/2018 02:49
berichtRe: Misschien toch mogelijk. Nieuw Sharkey 16/07/2018 02:09
berichtRe: Misschien toch mogelijk. Nieuw RichardSchoots 16/07/2018 03:47

Ga naar: •DiscussielijstZoekenLog in
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.