|
|
|
Hongarije prikbord :
Hongarije Forum
Re: Permanent wonen in Hongarije...Roze bril of not done? Gepost door:
Nico Tine
()
Datum: 06 juli 2018 16:28 Hallo Richard , Wij zijn ook bezig om de stap te zetten om permanent in Hongarije te gaan wonen .Zoals je aangaf in jou bericht (100% afgekeurd met een 'te goed' inkomen) zal je in Hongarije goed kunnen rondkomen . Vanwege een vast inkomen (en de lage huizen prijzen) moet het m.i. mogelijk zijn een hypotheek te kunnen krijgen . Dat vrijwillig bijverzekeren via de SVB is een kostbare aangelegenheid , grofweg 18% van je jaarinkomen . Maar ik heb nog een andere tip . Door toevallige samenloop van omstandigheden kwam bij mijn vrouw naar boven (zij is ook 100% afgekeurd) dat haar pensioen opbouw gewoon doorloopt vanwege meer dan 80% afgekeurd zijn . Ik weet niet of dat in alle gevallen zo is maar het loont zich om daar ook eens achteraan te gaan . Het is geen antwoord op je vraag waar je nĂș is aan hebt , maar in de toekomst kan het wel behoorlijk wat schelen financieel gezien . In Hongarije beur je je pensioen/AOW belastingvrij (dus bruto bedrag). Wil nog vermelden dat ik sommige reacties hier op jou vraag niet zo goed snap . Waarschijnlijk speelt jaloezie o.i.d. een rol in deze . Ook wij zijn alle vrienden en kennissen op een vergelijkbare manier kwijtgeraakt . Mensen schijnen niet te beseffen , schijnbaar , dat je vanuit een (niet gewilde) situatie waar je in terecht bent gekomen een zo goed mogelijke 'oplossing' probeert te vinden . In ieder geval hulde voor je manier van antwoorden (en je oprechtheid) Veel succes gewenst .
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
|