Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtWaarschuwing - mijn hond zat in een klem
Gepost door: M. Durville ()
Datum: 08 juli 2018 13:48

Beste lezers - hierbij een waarschuwing voor diegenen die net als ik in volkomen vertrouwen al jaren de hond uitlaat in onze prachtomgeving. Vijf weken geleden kwam dat tot een plotseling eind. Mijn hond begon te gillen en was vastgegrepen door een hele grote ijzeren klem met veel scherpe metalen spaken om 'prooi' goed vast te pakken. Ik sprong naar haar toe en probeerde het iets losser te maken. Om een lang verhaal kort te maken, zelf hevig bloedend moest ik haar achterlaten en eindigde na goede hulp van mijn overbuurman en familie per ambulance in het ziekenhuis met grote wonden aan mijn hand en elleboog plus hersenschudding en toen ik terugkwam en terug naar mijn hond ging die nu voor dood in het veld lag met de grote klem, konden we haar uiteindelijk losmaken en kwam ze in de vooravond bij de dierenarts. Het ziekenhuis had de wonden verzorgd en maakte rapport op voor de regering dat ik door een hond was gebeten. De volgende dag stond er een dierenarts van de regering voor de deur en mijn hond werd twee weken quarantine opgelegd. Na twee weken kwam deze vriendelijke man terug en op mijn vraag dit is toch helemaal illegaal het zetten van klemmen - keek hij de lucht in, draaide zijn hoofd een beetje en zei, wat zegt u mevrouw, ik heb uw vraag niet gehoord. Mijn antwoord, oke ik begrijp wat u zegt. De dierenartsen hadden mij meteen al verteld dat dit geregeld voor kwam en dat ze honden met de ergste wonden binnenkregen, mijn hond was er nog heel goed afgekomen. Er zijn wat mensen in het dorp die proberen schuld af te schuiven - waarom loop ik met een hond, ze moet altijd aan de lijn, iedere jager mag haar afschieten, en ja, ze kan in een klem komen. Veel mensen waren 'liefde' zelf, bleven ook op afstand waken bij de hond toen ik naar het ziekenhuis moest. Er was angst dat ik de politie zou inschakelen. Er zijn dus 'wetten' en 'ongeschreven wetten' - dit kan kennelijk een ieder overkomen in heel Hongarije en de regering weet het. Mijn hond en ik zijn nog steeds herstellende, de gaten in haar poot worden heel langzaam kleiner, zij blijft nu op eigen terrein en als we weer eens in Nederland zijn gaan we lekker naar de zee. Ik denk dat dit informatie is die u gewoon moet weten. Met vriendelijke groet, M. Durville

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtWaarschuwing - mijn hond zat in een klem M. Durville 08/07/2018 13:48
berichtVerbod op het gebruik van de wildklem in de EG Nieuw Donald Troemp 08/07/2018 16:13
berichtRe: Verbod op het gebruik van de wildklem in de EG Nieuw M. Durville 09/07/2018 08:06
berichtRe: Waarschuwing - mijn hond zat in een klem Nieuw Diny 15/07/2018 13:09
berichtRe: Waarschuwing - mijn hond zat in een klem Nieuw Donald Troemp 15/07/2018 14:17

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)