Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtRe: huis kopen rechtstreeks van Hongaarse bank
Gepost door: Michael ()
Datum: 29 augustus 2018 16:35

Net als in bijvoorbeeld Duitsland en Oostenrijk zijn er ook in Hongarije banken met een 'onroerend goed tak'. De voor mij bekendste is OTP, kijk maar eens op www.otpip.hu.

Ik weet niet wat je met de 2e regel bedoeld.

Je moet in Hongarije goed laten uitzoeken of ook de grond waarop het te kopen huis staat, mee verkocht wordt, m.a.w. of je daar eigenaar van wordt.
Er gaan, net als hier, geen schulden over op een nieuwe eigenaar.

Energie etc. wordt tegenwoordig net als bij ons keurig over gezet op de dag van transport. de advocaat en/of verkopende makelaar zien hierop toe.

Een Hongaarse vrag die je kunt stellen als je met een makelaar bezichtigt of dit rechtstreeks bij een particulier doet is deze: Az ingatlan per, teher és igény mentes? En laat het antwoord even opschrijven!

De kosten voor inschrijving in kadaster, advocaatkosten verkrijging onroerend goed etc. zijn voor koper.

Als je rondom Keszthely een advocaat zoekt die betrouwbaar is, en Duitstalig, kan ik je daarmee in contact brengen, al 20 jaar mijn advocaat.

Groet Michael

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichthuis kopen rechtstreeks van Hongaarse bank Nieuw poldertje 20/08/2018 17:08
berichtRe: huis kopen rechtstreeks van Hongaarse bank Michael 29/08/2018 16:35

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)