Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtRe: Bestaat er palinka van vogelkersbessen?
Gepost door: A.R ()
Datum: 05 september 2018 19:03

Best Veltmuis,

Dank voor de toelichting.
Ik heb inderdaad vragen daarover.
In onze straat staat een boom ( struik ) met donkerblauwe kleine bessen.
Ik zal eens een foto nemen en morgen bijsturen.
Nu zocht ik " vogelkers "en kreeg daar twee benamingen van prunussen. Ik had , als oud-chemisch ingenieur, belangstelling om eens te trachten deze bessen te vergisten. Wat ik wel las wad, dat de pitten van deze prunussen een beetje ( ?) giftig waren. Zoiets als de pitten van sommige vruchten. Daarom mijn vraag.
Morgen neem ik een foto van de struik (boom ) en de bessen.
Nogmaals dank voor de toelichting en weet je meer over vergisting van vruchten dan ben ik altijd vragende partij.
Ik las dat je imker bent en dat verheugt me. zelf ben ik er mee moeten stoppen omdat, als gevolg van mijn werk, ik steeds een hogere reactie kreeg na een bijen en of wespensteek. Hier in Hongarije zie ik soms echte " bijenfarmen", met zelfs opkweek van koninginnen. Maar ja dat is al enige jaren geleden en ik weet niet hoever de huidige onderzoeken vorderden.

Nog een prettige dag en dank u voor de informatie.

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtBestaat er palinka van vogelkersbessen? Nieuw A.R 05/09/2018 15:16
berichtÚjfehértói fürtös ágyas meggypálinka Nieuw Donald Troemp 05/09/2018 15:44
berichtDank voor de informatie ivm Tesco en Zsindelyes palinka. Nieuw A.R 05/09/2018 16:02
berichtRe: Bestaat er palinka van vogelkersbessen? Nieuw veltmuis 05/09/2018 16:31
berichtRe: Bestaat er palinka van vogelkersbessen? A.R 05/09/2018 19:03
berichtRe: Bestaat er palinka van vogelkersbessen? Nieuw veltmuis 06/09/2018 23:34
berichtKökény - Sleedoorn Nieuw Donald Troemp 07/09/2018 12:12
berichtRe: Bestaat er palinka van vogelkersbessen? Nieuw veltmuis 07/09/2018 00:06

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)