Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtRe: Waar is het beter toeven in Hongarije ( voor de Hongaar)
Gepost door: A.R ()
Datum: 25 november 2018 09:27

Hallo Leon,

Ik onderschrijf zeker het artikel.
Vooreerst de koopkracht.
Koopkracht is volgens mij de hoeveelheid geld dat een persoon kan besteden om artikelen en diensten te kopen.
Men zou best eens analyseren uit welke bronnen een persoon inkomen kan verkrijgen, arbeid, rente ondersteuning , verkoop van onroerende goederen enz.
Ik denk dat het grootste gedeelte van inkomen afkomstig is van lonen. Er daar ontstaan reeds de verschillen omdat er in Hongarije en ook in andere landen verschillen in arbeidsbehoeften zijn. Specifiek in Hongarije ontstaan er dikwijls rond autowegen nieuwe bedrijven terwijl er andere bedrijven volledig verdwenen. Een duidelijk geval van een uitgestorven industriƫle site is te zien als je van het centrum van Ozd naar de Slovaakse grens rijdt en de verlaten staalbedrijven ziet. Het zelfde fenomeen is te vinden in Polen , maar daar is het een toeristische plek in Nova ... geworden.
Wat ik ook kan volgen in het artikel is de verwijzing naar soms duurdere prijzen in zgn kleine winkels. Ik kan dat soms ook merken als ik wekelijks de markt bezoek. Maar daar troost ik mij dat ik soms betere artikelen vnl fruit , groenten en andere levensmiddelen bekijk en koop.
Maar ik onderschrijf artikel. Ik kan alleen mijn idee over Budapest en de regio Pest beschrijven en deze is duidelijk anders dan sommige andere regio's. Maar ja, je weet ieder nadeel en voordeel.
Het is hier nog prettig om te leven.

Mvg.

Fons

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtWaar is het beter toeven in Hongarije ( voor de Hongaar) Nieuw Leon 24/11/2018 12:37
berichtRe: Waar is het beter toeven in Hongarije ( voor de Hongaar) Nieuw Donald Troemp 24/11/2018 12:51
berichtRe: Waar is het beter toeven in Hongarije ( voor de Hongaar) Nieuw A.R 24/11/2018 16:49
berichtRe: Waar is het beter toeven in Hongarije ( voor de Hongaar) Nieuw Leon 24/11/2018 18:20
berichtRe: Waar is het beter toeven in Hongarije ( voor de Hongaar) A.R 25/11/2018 09:27

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)