Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtmuren structuur nieuwbouw huisje
Gepost door: fiesta ()
Datum: 30 augustus 2019 13:48

Dag leden,

Onlangs kwam ik dit huisje tegen:

[ving.hu]

Wat mij opviel is dat zowel de binnenkant als de buitenkant van de buitenmuren met een plaatmateriaal zijn afgewerkt. Navraag hierover bij de verkoper/eigenaar leverde op dat dit een gebruikelijke manier van bouwen is in Hongarije om een hoge isolatiewaarde te bereiken. De bouw van de buitenmuren wordt als volgt omschreven:

The property is made of Porotherm brick ceramic tile roofing with Leier chimney.
Outside, it received ductile insulation and all rooms were covered with plasterboard.

Het huisje wordt verwarmt met een waterhaard met radiatoren (deze zijn te reguleren de ze open of dicht te draaien/geen thermokraan). Navraag over dit centrale verwarmingssysteem bij de verkoper levert op dat dit niet erg arbeidsintensief is(volgens hun!). Je hoeft maar circa een keer per dag deze waterhaard van hout te voorzien.
Kan hier iemand iets meer over zeggen.

Dan is uit de plattegrond af te leiden dat de buitendeur/voordeur, direct op de woonkamer/keuken uitkomt. Dit lijkt mij niet erg warmte efficient omdat dan direct alle warmte de kamer verlaat?
Is dit een gebruikte indeling voor Hongarije/dit type huisje; is daar een rationale voor?

Iedere bijdrage om bovenvermelde onderwerpen toe te lichten is welkom.

groeten
fiesta

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtmuren structuur nieuwbouw huisje fiesta 30/08/2019 13:48
berichtHuis van piepschuim Nieuw Donald Troemp 30/08/2019 22:04
berichtRe: muren structuur nieuwbouw huisjebijlage Nieuw fiesta 30/09/2019 10:26
berichtRe: muren structuur nieuwbouw huisjebijlage Nieuw A.R 03/10/2019 19:14

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)