Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtRe: Het rode toerisme in voormalig Oostbloklanden
Gepost door: A.R ()
Datum: 08 november 2019 17:43

Dank je Donald om het park eens in de belangstelling te plaatsen.
Mijn mening is dat je het éénmaal moet bezoeken , maar nooit met Hongaren van oudere leeftijd.
Verschillende van de beelden zoals die twee verkeersregelaars , één aan de M1 en de andere in Vécses. Ook dat reusachtige beeld dat toendertijd in de buurt van het Heldenplein stond. Er staat nu een groot kruisbeeld. Het beeld van de strijders van de Internationale Brigade uit de Spaanse burgeroorlog vind ik ook mooi. De " Bottenkens " staan er nu ook , maar of het de echte zijn weet ik niet.
Als je het ooit bezoekt , wel koop er dan het boek met een verzameling van moppen uit die tijd en regio. Je kan ook lezen wat de gevolgen soms waren. Leerrijk om die tijd te kennen!
Toch een aanrader en ook een goed idee om al deze beelden ergens te plaatsen.
Veel kijkgenot als je er ooit stopt.

Mvg.

Fons

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtHet rode toerisme in voormalig Oostbloklanden Nieuw Donald Troemp 08/11/2019 12:57
berichtRe: Het rode toerisme in voormalig Oostbloklanden A.R 08/11/2019 17:43
berichtRe: Het rode toerisme in voormalig Oostbloklanden Nieuw Donald Troemp 08/11/2019 20:44
berichtRe: Het rode toerisme in voormalig Oostbloklanden Nieuw Donald Troemp 08/11/2019 21:17

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)