Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtRe: Vroeg opstaan in Nederland/Hongarije
Gepost door: A.R ()
Datum: 09 februari 2020 11:13

Misschien volgende redenen ook.

In Hongarije is het duidelijk vroeger licht dan in België en misschien Nederland. In de zomer iswordt het in Erdökertes tussen 04 en 05 u reeds licht.

Bouwvakkers en zeker rond Budapest gaan vroeg naar het werk. Ze gaan weleerst naar de winkel , vroeger ABC om pistolet en toespijs en soms ook alcoholische drank te kopen. Om die laatste reden werd het een tijd onmogelijk om in de morgenuren nog alcoholische dranken in flessen van 3/4 l te kopen.

In de laatste jaren van het communisme hadden de mensen het recht om een bepaalde oppervlakte tuin in eigen beheer te beplanten. Je zag toen in de weekeinde mensen met zakken parika naar de markten in Budapest af te zakken.

Misschien zijn dat allemaal redenen en misschien vergis ik mij, maar dat is mijn beoordeling.

Denk er ook aan dat de werklieden naar de grote internationale bedrijven met busjes worden opgehaald en terug naar huis gebracht worden. Zelfs soms tot in een straal van 30km. Denk maar niet dat je ladderzat in die bedrijven en ook in bouwwerken binnen komt.

Ik heb, hier rond Budapest, Miskolc , Eger ea een heel ander beeld dan wat er misschien nog in landelijk Hongarije in pietluttige dorpjes aan de grenzen is.

Nog een prettigee zondag gewenst.

Mvg.

Fons

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtVroeg opstaan in Nederland/Hongarije Nieuw andrás csengő 08/02/2020 18:37
berichtRe: Vroeg opstaan in Nederland/Hongarije Nieuw Leon 08/02/2020 19:59
berichtRe: Vroeg opstaan in Nederland/Hongarije A.R 09/02/2020 11:13

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)