Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtCorona gedachtespinsels
Gepost door: Leon ()
Datum: 24 maart 2020 18:26

In plaats van een link is het misschien ook wel eens leuk om zelf een paar gedachten over het corona virus neer te pennen. Daar hoeft uiteraard niemand het mee eens te zijn, het zijn maar wat gedachtespinsels, meer niet.

Wat ik nou raar vind..

Wanneer er een berichtje komt dat er elk jaar weer zoveel doden door bevriezing in Hongarije zijn geweest worden de schouders opgehaald. Wanneer er een berichtje komt dat er in de hele EU elk jaar zowat 25000 verkeersdoden vallen, waarin Hongarije zeker tot de besten van de klas gerekend mag worden, dan wordt ook snel overgeschakeld naar een andere zender. Roken is dodelijk staat op elk pakje, ach wat maakt het uit, ik moet zelf weten wat ik met mijn leven doe. Kratje bier per week, als dat nog niet meer mag. Overgewicht, voor elke schijt meter de auto pakken. Zo maar wat voorbeelden wat een mens allemaal met zijn eigen eenmalig verkregen lichaam aanvangt. En nu is het corona virus daar, dat met name voor de hierboven genoemden, een grote risicofactor is. En nu wordt er opeens moord en brand geschreeuwd. Alles moet op slot want onze oudjes moeten beschermd worden en hun zelf natuurlijk. Iedereen moet opeens met iedereen rekening houden terwijl er toch een hele grote groep is die het nog te veel moeite was om ook maar een beetje rekening te houden met hun eigen lichaam???
In China roken zeer veel oudere mannen en bij vrouwen zie je dat veel minder. Resultaat is bekend

De reden waarom velen het nu opeens Spaans benauwd krijgen zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat je bij het virus te maken hebt met een onzichtbare vijand. Op een ongezonde leefstijl heb je nog enigszins grip. Je kunt stoppen met roken, je kunt afvallen, je kunt stoppen met zuip..ahum... drinken, je kunt iets meer gaan bewegen, allemaal dingen waar jezelf invloed op hebt, het is een beetje tastbaar. Vier russen zie en hoor je op een kilometer afstand, dit virus echter is geniepig en valt je in de rug aan.

Het virus is onzichtbaar, je ziet het niet, het kan overal zitten, op plaatsen waar je het niet verwacht, bij personen van wie je het niet verwacht. Het virus zit zelfs superlink verscholen op een deurklink en ziedaar paniekvoetbal zonder supporters is het resultaat. Ik lees toch dat het virus bij de meeste gezonde mensen milde klachten veroorzaakt en sommige zelfs niks merken. De helft van de amerikanen heeft een zwaar overgewicht, logisch dat die het nu ook Spaans benauwd krijgen..en Hongaren behoren ook niet tot het gezondste volkje op deze aardbol laat dit ook gezegd zijn.
En Roma's, ik hou mijn hart vast...maar ja daar zal Orban wel een oplossing voor hebben, overleden aan een hartstilstand is altijd goed..

Ik hou mij netjes aan de regels van het RIVM. Ik zoek geen mensenmassa's op. Ik ga niet naar de bouwmarkt, ik blijf zoveel mogelijk binnen maar maak wel af en toe een fietstochtje of wandelingetje zonder iemand lastig te vallen. Dat wil ik best 2 tot zelfs 4 weken doen, maar wat daarna? Jaja ik weet het, ik heb makkelijk l*llen, ik behoor niet tot de risicogroep, ben zo gezond als een vis.

Dus wat daarna? Oplossing:
Je kunt het daarna ook omdraaien. Vraag aan de mensen die tot de risicogroep behoren, en dat weten ze zelf verrekte goed, om binnen te blijven. Laat de andere fittere groep het normale leven weer oppakken, een beetje ziek worden of misschien zelf iets meer ziek en zo immuniteit opbouwen. Verder is de oudere risicogroep vaker gepensioneerd dus die kunnen makkelijker binnen blijven als een werkende 30 of 40 plusser, simpel toch.

Moet het dan zo zijn dat ik als vitale gezonde mens mij, ik weet niet hoe lang, allerhande beperkingen moet opleggen voor mensen die er bewust een lichamelijk zooitje van gemaakt hebben? Ook iets om over na te denken. Voor de groep die er echt niks aan kan doen wil ik wel een offer brengen, de anderen hebben het er zelf een beetje naar gemaakt, daar kan je geen enkele regering de schuld van geven.
Ik zie deze gedachte steeds meer opduiken en kennelijk ben ik dus niet de enige die zo denkt.

Misschien heeft dit virus ook een voordeel en gaan mensen eens nadenken over hun leefstijl.
Een langos is lekker maar om er nu drie achter elkaar naar binnen te wurgen.
Een biertje is lekker, maar om nu bij elke selfie van je met een biertje in je handen te staan...
En roken is niks meer als zelfmoord op termijn plegen.

Aan alles komt een eind, ook aan deze corona periode. Boedapest heeft zijn toeristen heel erg nodig, de economie zal het winnen van corona, juist in Hongarije. Ben benieuwd of het Sziget festival zal doorgaan??

n het eerste kwartaal van 2018 was de griepsterfte in Nederland uitzonderlijk hoog met een aantal extra sterfgevallen van 9444, het hoogste aantal ooit.

[nl.wikipedia.org]

Chinezen roken zich dood..

[www.telegraaf.nl]

Amerikanen zijn moddervet...

[www.amerika.nl]

conclusie, er is gewoon een natuurlijke selectie aan de gang..
maar ja, ik heb makkelijk l*llen..

Leon

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtCorona gedachtespinsels Leon 24/03/2020 18:26
berichtRe: Corona gedachtespinsels Nieuw John6 24/03/2020 21:06
berichtRe: Corona gedachtespinsels Nieuw veltmuis 24/03/2020 22:20
berichtRe: Corona gedachtespinsels Nieuw John6 24/03/2020 22:54
berichtRe: Corona gedachtespinsels Nieuw veltmuis 24/03/2020 23:23
berichtRe: Corona gedachtespinsels Nieuw Leon 25/03/2020 15:19
berichtRe: Corona gedachtespinsels Nieuw John6 25/03/2020 17:22
berichtRoma Corona gedachtespinsels Nieuw Leon 25/03/2020 21:29
berichtHet zijn gouwe tijden voor luie mensen... Nieuw Leon 26/03/2020 17:39
berichthet is Gods wil Nieuw Leon 30/03/2020 14:31
berichtRe: het is Gods wil Nieuw veltmuis 30/03/2020 15:11
berichtFecaliën corona Nieuw Donald Troemp 30/03/2020 15:30
berichtRe: Fecaliën corona Nieuw veltmuis 30/03/2020 15:38
berichtDonald Troemp Nieuw Donald Troemp 30/03/2020 15:41
berichtRe: Donald Troemp Nieuw veltmuis 30/03/2020 15:46
berichtRe: Donald Troemp Nieuw Donald Troemp 30/03/2020 15:48
berichtRe: het is Gods wil Nieuw Süvöltő 30/03/2020 15:51
berichtRe: het is Gods wil Nieuw veltmuis 30/03/2020 16:09
berichtRe: het is Gods wil Nieuw John6 30/03/2020 19:23
berichtRe: het is Gods wil Nieuw Jan 30/03/2020 19:59
berichtRe: het is Gods wil Nieuw Ferenc 31/03/2020 14:25
berichtRe: het is Gods wil Nieuw Jan 31/03/2020 14:38
bericht17 miljoen meningen Nieuw Leon 01/04/2020 17:41
berichtRe: 17 miljoen meningen Nieuw veltmuis 01/04/2020 21:44
berichtRe: 17 miljoen meningen Nieuw Donald Troemp 01/04/2020 22:52
berichtRe: 17 miljoen meningen Nieuw veltmuis 01/04/2020 22:54
berichtRe: 17 miljoen meningen Nieuw Donald Troemp 01/04/2020 22:57
berichtRe: 17 miljoen meningen Nieuw veltmuis 01/04/2020 23:02
berichtRe: 17 miljoen meningen. Nieuw Donald Troemp 01/04/2020 23:08
berichtRe: 17 miljoen meningen Nieuw Leon 02/04/2020 09:23

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)