Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtZoektocht nieuwe televisie
Gepost door: poldertje ()
Datum: 21 juni 2020 09:25

Tips na ervaringen zoektocht nieuwe televisie.
Wil je een televisie helemaal naar al je persoonlijke wensen:
Neem eerst enkele dagen de tijd om alle nieuwe technische begrippen te begrijpen.
Volgens internet is een smart televisie niet altijd per definitie beter dan een gewone televisie, integendeel. Zie internet.
Ik zocht vervolgens op televisie DVB S2 full HD. Volgens internet is momenteel alles wat hoger is dan full HD erg duur, volgend jaar zou dan weer alles veel goedkoper worden.
Wat bleek: alle technische informatie op de diverse sites blijkt niet altijd te kloppen (niet alleen in Hongarije). Gewone televisie blijkt toch smart of andersom, en let op, sommige televisies hebben een hotelfunctie, en dat is wat instellen betreft zeer ingewikkeld. Speciaal voor hotels en dergelijke. En dat staat dus niet vermeld op de diverse sites. Wel in de handleidingen.
Lees ook reviews/ervaringen op internet andere mensen.
Hierdoor zocht ik bij elke televisie op internet de handleiding (twee weken dus zoeken en zoeken).
Let op de begrippen ms (snelheid) is er dvb s od s2 en op geluid hoeveel W plus is er echt wel full HD of alleen HD ready.
Dan begint de zoektocht naar het merk.
Hierbij stuitte ik ter toeval op het merk Ok.

[www.computerbild.de]

Ik kocht al eerder een computer van Ok hier in Hongarije. Je betaalt dus niet de naam zoals Acer, Philips etc. en alles is sober maar Ok biedt precies hetzelfde als Philips en Acer en soms nog meer en dus stukken goedkoper.
Bij Mediamarkt (wellicht bij andere zaken ook te koop) voor 68.000,00 HUF gekocht, full HD geen smart.
Het installeren vervolgens:
Per toeval stuitte ik op dit bedrijf(je) (vader plus zoon plus bekende):

voor omgeving Barcs Szigetvar tot aan Kaposvar toe:
Telefoon 06 30 44 59 668
e mail: paksilza007robi@gmail.com
Namen: Paksilza en Robert

Ze spreken enkele woorden Engels en Duits, maar je kunt goed met ze communiceren.
Je kunt ze elke dag bereiken zelfs in het weekend en ook op zondag.
Ik belde rond 11:00 uur op zaterdag en om 14:00 uur waren ze hier.
Jonge mensen, ongelofelijk vakkundig, ook astra satelliet. Dus ook Canal Digital. Joyne weet ik even niet.
Heel redelijke prijzen.
Goed georganiseerd, in de auto zelfs nieuwe schotel etcetera etcetera, dus mijn roestige oude schotel kon direkt worden vervangen. LNB idem dito.

De televisie is overigens zeer eenvoudig te bedienen, een eenvoudig menu, prachtige kleuren, goed geluid, mijn oude t.v. was een beeldbuis model en erg klein, 19 jaar trouwe dienst, dus ……….

Groet,
Poldertje

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtZoektocht nieuwe televisie poldertje 21/06/2020 09:25
berichtRe: Zoektocht nieuwe televisie Nieuw HendrikB 21/06/2020 11:50

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)