Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtRe: Hongarije forum
Gepost door: Meelezer ()
Datum: 15 oktober 2020 17:47

Hallo Fon.
Iets voor mij? Je bedoelt daarmee een forum overnemen? Iedereen zit toch al mooi verdeeld in de talloze Facebook groepen. Nogmaals, ik vind het jammer dat de fora leeglopen maar dat is een moderator of eigenaar niet te verwijten. Die biedt tenslotte ruimte aan en zet zich in voor zijn forum. Dat dit forum er nog is, is lovenswaardig.
Ik ben het wél met je eens dat als je een forum of een ander medium hebt waar informatie gevraagd en gedeeld wordt dat die persoon de Hongaarse taal machtig moet zijn. Dat hoeft denk ik geen probleem te zijn. Als je twee of drie jaar in Hongarije woont moet je toch Hongaars kunnen lezen, schrijven en spreken? Natuurlijk kan dat niet als je een vakantiehuis bezit en maar een paar weken per jaar in Hongarije verblijft. Dat is logisch! Maar als iemand zich definitief heeft gevestigd in Hongarije, als je permanent verblijf, en je krijgt bijvoorbeeld een brief van de gemeente of iemand knoopt een gesprek aan met je, dan verwacht je toch dat die persoon Hongaars kan babbelen en dat je die brief kunt lezen zonder vertaler of vertaalappje. Het zou toch erg zielig zijn als iemand die permanent in Hongarije woont onvoldoende Hongaars kent en dan met de brief in de hand voor de voordeur van de Duitssprekende buurvrouw staat. Dan schaam je je toch dood. Of dat je in een gesprek niet verder komt dan een paar zinnetjes die in ieder Hoe Wat Waar boekje staan. Nog erger lijkt me dat men een kennis, een buitenlander die wél het Hongaars machtig is moet vragen om te helpen. Dat er mensen zijn die al een paar jaar in Hongarije wonen maar de taal niet beheersen, dat kan ik mij nauwelijks voorstellen.
Misschien dat door het schrijven op dit forum mensen toch weer interesse krijgen om samen aan hetzelfde haardvuur-forum plaats te nemen en het forum weer wat drukker bezocht wordt. Dat zou wel erg fijn zijn, ook voor de forumeigenaar die tenslotte (denk ik) betaalt voor het in de lucht houden van dit forum.

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtHongarije forum Nieuw cdw057 13/10/2020 09:12
berichtRe: Hongarije forum Nieuw Meelezer 13/10/2020 10:51
berichtRe: Hongarije forum Nieuw Kornél 15/10/2020 07:31
berichtRe: Hongarije forum Nieuw Meelezer 15/10/2020 13:06
berichtRe: Hongarije forum Nieuw Fon 15/10/2020 15:45
berichtRe: Hongarije forum Meelezer 15/10/2020 17:47
berichtRe: Hongarije forum Nieuw A.R 16/10/2020 14:57
berichtRe: Hongarije forum Nieuw Meelezer 16/10/2020 16:54
berichtRe: Hongarije forum Nieuw Flatulex 16/10/2020 14:29
berichtRe: Hongarije forum Nieuw Meelezer 16/10/2020 16:40

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in