|
|
|
Re: van Holland naar Hongarije Gepost door:
Meelezer
()
Datum: 25 november 2020 00:01 Als je een klein budget hebt, bijvoorbeeld 10.000 Euro, dan is het ook mogelijk een huisje te kopen. Men moet dan niet veel eisen. Als men echter België of Nederland verlaat omdat men in eigen land niet meer tevreden is, en men dan op basis van geld een huis in een ander land wil gaan kopen, dan kiest men alleen op basis van eigen budget. In de praktijk heb ik er al veel zien komen op die manier... en ook weer zien vertrekken. Een paar jaartjes, een paar winters, en verwachtingen die niet zijn uitgekomen. En opeens zijn ze vertrokken, sommigen heel stilletjes, anderen waren steeds verder afgezakt en kwamen zo erg in de knoei dat ze van alle ellende hun inboedel gingen verkopen om aan geld te geraken. In de praktijk heb ik zelfs gezien dat er mensen zijn vertrokken, berooid terug naar het (gehate) Nederland en België, daar aangekomen van alle ellende bij de kinderen moeten gaan wonen, en de woning in Hongarije, die kon men nog niet eens meer verkopen omdat die totaal vervallen was vanwege de omstandigheden waarin die mensen terecht waren gekomen. Een droom werd een nachtmerrie. En dat is niet één keer gebeurd. Maar over dat soort tragische gevallen hoor je nooit iets. Ik gun het niemand! Als men België of Nederland verlaat om een eventuele verplichte vaccinatie Covid-19 te ontlopen zou men in Hongarije nog wel eens bedrogen kunnen uitkomen. Als men in Hongarije overgaat tot verplichte vaccinatie dan geldt dat ook voor de buitenlanders die in Hongarije wonen. Wat ik tegenstrijdig vind is dat als er mensen zijn die genoeg hebben van België of Nederland, als ze genoeg hebben van het land waar ze geboren zijn, als ze alleen maar negativiteit, en soms zelfs haat, voelen voor hun geboorteland, en voornamelijk de politiek aldaar, dan moet je ook helemaal breken met dat thuisland. Maar om wél commentaar te hebben, een oordeel hebben, en genoeg hebben van het thuisland, maar ondertussen wél een uitkering blijven trekken uit dat gehate thuisland, dat is egoïstisch, zonder ruggengraat, buigen voor alles wat men het beste uitkomt. Dat mag van mij natuurlijk, ik zal niemand verbieden om op die manier in het leven te staan, maar aan de ene kant weggaan uit je geboorteland omdat het je niet meer bevalt en aan de andere kant wel alle geneugten blijven behouden in de vorm van iedere maand geld uit dat land waar je zo de pest aan hebt, dat zegt wel iets over de morele kant van die persoon. Maar nogmaals, ik zal niemand van zo'n levenshouding tegenhouden, je mag wat mij betreft doen wat je wil, het onderste uit de kan halen. Wat betreft het hebben van een mening, ook dat is geoorloofd. Ook een mening die de personen die zich aangesproken voelen niet bevalt. Praktijk is dat je niet alleen bent, men vindt altijd wel lotgenoten die het wél eens zijn met de manier waarop men in het leven staat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
|