|
|
|
Re: van Holland naar Hongarije Gepost door:
Rimpeldepimpel
()
Datum: 25 november 2020 03:09 Wat een vreselijk lul verhaal. Heb me eigen 46 jaar de pleuris gewerkt. En iedereen heeft mijn pensioen opgevreten behalve ik zelf. Dus mag ik misschien hier wel genieten van dat beetje wat ik nu krijg. Ik heb er 46 jaar voor gewerkt (en met zoveel anderen) Er zijn er nu in Nederland zoveel die alleen hun handje ophouden van mijn geld en dan wil ik niet discrimineren maar pfffff wordt wel erg moeilijk. Meelezer Schreef: ------------------------------------------------------- > Als je een klein budget hebt, bijvoorbeeld 10.000 > Euro, dan is het ook mogelijk een huisje te kopen. > Men moet dan niet veel eisen. > > Als men echter België of Nederland verlaat omdat > men in eigen land niet meer tevreden is, en men > dan op basis van geld een huis in een ander land > wil gaan kopen, dan kiest men alleen op basis van > eigen budget. In de praktijk heb ik er al veel > zien komen op die manier... en ook weer zien > vertrekken. Een paar jaartjes, een paar winters, > en verwachtingen die niet zijn uitgekomen. En > opeens zijn ze vertrokken, sommigen heel > stilletjes, anderen waren steeds verder afgezakt > en kwamen zo erg in de knoei dat ze van alle > ellende hun inboedel gingen verkopen om aan geld > te geraken. In de praktijk heb ik zelfs gezien dat > er mensen zijn vertrokken, berooid terug naar het > (gehate) Nederland en België, daar aangekomen van > alle ellende bij de kinderen moeten gaan wonen, en > de woning in Hongarije, die kon men nog niet eens > meer verkopen omdat die totaal vervallen was > vanwege de omstandigheden waarin die mensen > terecht waren gekomen. Een droom werd een > nachtmerrie. En dat is niet één keer gebeurd. Maar > over dat soort tragische gevallen hoor je nooit > iets. Ik gun het niemand! > > Als men België of Nederland verlaat om een > eventuele verplichte vaccinatie Covid-19 te > ontlopen zou men in Hongarije nog wel eens > bedrogen kunnen uitkomen. Als men in Hongarije > overgaat tot verplichte vaccinatie dan geldt dat > ook voor de buitenlanders die in Hongarije wonen. > > Wat ik tegenstrijdig vind is dat als er mensen > zijn die genoeg hebben van België of Nederland, > als ze genoeg hebben van het land waar ze geboren > zijn, als ze alleen maar negativiteit, en soms > zelfs haat, voelen voor hun geboorteland, en > voornamelijk de politiek aldaar, dan moet je ook > helemaal breken met dat thuisland. Maar om wél > commentaar te hebben, een oordeel hebben, en > genoeg hebben van het thuisland, maar ondertussen > wél een uitkering blijven trekken uit dat gehate > thuisland, dat is egoïstisch, zonder ruggengraat, > buigen voor alles wat men het beste uitkomt. Dat > mag van mij natuurlijk, ik zal niemand verbieden > om op die manier in het leven te staan, maar aan > de ene kant weggaan uit je geboorteland omdat het > je niet meer bevalt en aan de andere kant wel alle > geneugten blijven behouden in de vorm van iedere > maand geld uit dat land waar je zo de pest aan > hebt, dat zegt wel iets over de morele kant van > die persoon. Maar nogmaals, ik zal niemand van > zo'n levenshouding tegenhouden, je mag wat mij > betreft doen wat je wil, het onderste uit de kan > halen. Wat betreft het hebben van een mening, ook > dat is geoorloofd. Ook een mening die de personen > die zich aangesproken voelen niet bevalt. Praktijk > is dat je niet alleen bent, men vindt altijd wel > lotgenoten die het wél eens zijn met de manier > waarop men in het leven staat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
|