Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtMet of zonder aanmelding berichten plaatsen
Gepost door: Meelezer ()
Datum: 28 november 2020 03:46

Aan ieder die het lezen wil.

Aanmelden of niet. Dit Prikbord bezit twee mogelijkheden om berichten te posten (dat is te lezen in de regels van dit prikbord). De eerste mogelijkheid is om een gebruikersnaam te kiezen, een bericht te schrijven en dan op publiceren te drukken. De gebruikersnaam verschijnt dan in het zwart als teken dat die persoon niet is ingelogd op dit prikbord. Die persoon heeft weinig extra mogelijkheden, het is een kwestie van iets typen en afwachten of de tekst voldoet aan de eisen die de moderator bij de regels heeft aangegeven.

Wil iemand extra mogelijkheden, zoals privéberichten versturen en ontvangen, berichten aanpassen, zien welke berichten 'nieuw' zijn enzovoorts, dan staat te lezen bij de regels van dit prikbord dat men je aanraadt om lid te worden.

Het prikbord biedt 2 manieren van posten op dit prikbord, dat betekent dat men kan kiezen voor één van die twee.

Ik zie dat er beweerd wordt dat mensen die niet ingelogd zijn (zoals ik) dat die onbekend zijn. Dat geloof ik direct. Maar ik zeg er ook bij dat bijna 99% van de nicknames die in het blauw verschijnen, en dus wél ingelogd zijn, dat die gebruikers ook onbekend zijn. Als ik over mijzelf praat, ik ken die namen allemaal niet, er zijn maar enkelen die bekend zijn, waarbij het nog de vraag is of men die persoon ook persoonlijk kent, of alleen maar van teksten op dit prikbord. Zou ik dan moeten eisen dat iedereen zich moet voorstellen alleen omdat ik die personen niet ken? Dat is toch onzin!

Laat ik mijzelf als voorbeeld nemen (om niet anderen ongewild erbij te betrekken). Als ik mij aanmeld en mijn naam is niet langer weergegeven in een zwarte kleur maar in een blauwe kleur, wat is dan het verschil? Alleen de kleur. Er zijn namelijk heel veel forumgebruikers die wel aangemeld zijn maar al jaren anoniem zijn. Zelfs heel bekende "nicknames" zijn niet meer dan nicknames, de echte persoon/personen zijn veelal onbekend.

En wat is het nut van een blauwe naam of een zwarte naam? Het gaat toch om de inhoud? Als een bijdrage netjes geschreven wordt, pittig mag, commentaar mag ook schuren, maar zolang de moderator van dit prikbord van mening is dat alles wat iemand schrijft niet tegen de forumregels verstoot, dan is de inhoud van de tekst, de boodschap, toch belangrijker dan degene die dat schrijft.

Persoonlijk boeit het mij in zijn geheel niet of ik de persoon waarvan ik iets lees ken of niet ken. In de meeste gevallen (zeg maar gerust 95%) ken ik de persoon helemaal niet. Ik heb daar geen moeite mee. Ook niet als die mij zou uitschelden, aanvallen of misschien, heel misschien, maar die kans is klein, zou ophemelen. Ik vind de inhoud van zijn of haar tekst belangrijker dan te weten wie er achter een nickname schuil gaat. Als je nieuwsgierig was naar wie iets geschreven had, dan zou de inhoud naar de achtergrond verdwijnen en zou je alleen maar uit zijn om op de man cq vrouw te kunnen spelen want dan ging het niet meer om de discussie zelf maar wordt het een persoonlijke kwestie. En omdat ik de inhoud van wat iemand schrijft belangrijker vind dan wie dat schrijft, boeit het mij helemaal niet wie die persoon is en of die wel of niet is ingelogd op dit prikbord.

Bovendien, wat maakt het voor een verschil als (ik neem mijzelf weer als voorbeeld) ik een emailadres opgeef, mij aanmeld, inlog en mijn berichtje schrijf? Het enige verschil is dat mijn gebruikersnaam "meelezer" in het blauw verschijnt. Dan blijft alles toch bij hetzelfde, het enige verschil is de kleur van de naam. Het is de moderator die de ip-nummers bij desbetreffende namen kan vergelijken en kan zien of iemand integer handelt met betrekking tot het gebruiken van zijn gebruikersnaam. Als iemand zo achterbaks is om de naam van iemand anders te kapen, dan zegt dat alles over die persoon en de moderator ziet dat meteen.

Tenslotte is het ook nog eens zo dat als iemand is ingelogd dat hij of zij allerlei privéberichten kan ontvangen en versturen. Een achterkamertjes roddelciruit kan zo ontstaan, oftewel, bestaat. Iemand die niet inlogt, kan ook geen privéberichten versturen of ontvangen. En die on-mogelijkheid bevalt mij erg goed. Ik heb geen behoefte aan post via privéberichtjes. Alles wat ik te zeggen heb doe ik open op dit prikbord zodat iedereen dat kan lezen. Eisen dat men zich aanmeldt is dus overbodig.

Bovendien zijn de talloze aangemelde gebruikers ook veelal anoniem want de gebruikersnamen zijn creatieve verzinsels die ver afstaan van de echte naam. De mogelijkheid biedt dit prikbord en daarom heeft iedereen het recht om daar gebruik van te maken. Slechts een enkeling gebruikt zijn originele, echte naam. Dus diegene(n) die wel ingelogd zijn maar verder onbekend voor velen, in ieder geval voor mij, waarom stelt men eisen aan iemand anders terwijl men zelf uit de "wind" blijft? Zoals ik hierboven al schreef, ik heb geen moeite men de talloze gebruikers van dit prikbord waarvan de nick-names een groot vraagteken zijn én die bovendien (voor mij in ieder geval) volslagen onbekenden zijn. In vind het prettig als dat zo blijft. Ik vind het prima om met iemand van gedachten te wisselen, ook al zijn wij het niet met elkaar eens. Het is tenslotte geen kinderachtig welles-nietes bord waar hier op gespeeld wordt. Van gedachten wisselen is een bezigheid, geen gevecht waar altijd een winnaar uit moet komen. Een winnaar komt er toch niet uit, er zijn alleen maar verliezers, en de sfeer op dit prikbord is dan ook nog eens verziekt. En dat kan nooit de bedoeling zijn. Dat is in ieder geval niet Mijn bedoeling!!

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtMet of zonder aanmelding berichten plaatsen Meelezer 28/11/2020 03:46
berichtRe: Met of zonder aanmelding berichten plaatsen Nieuw Meelezer 28/11/2020 05:28
berichtRe: Met of zonder aanmelding berichten plaatsen Nieuw Anat 28/11/2020 17:06
berichtRe: Met of zonder aanmelding berichten plaatsen Nieuw Meelezer 28/11/2020 21:15
berichtRe: Met of zonder aanmelding berichten plaatsen Nieuw Anat 28/11/2020 16:12

Ga naar: •DiscussielijstZoekenLog in
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.