Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Overige Prikbord Pagina's

Nederlands talig weerbericht van Hongarije

Wisselkoers van de Hongaarse forint

Vakantiehuis te huur in Hongarije

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtRe: CVZ formule
Gepost door: martin ()
Datum: 17 maart 2010 21:28

Kom terug op hetgeen ik geschreven heb in de laatste alinea in mijn bericht van 09-03. Dit, na een gesprek gehad te hebben met het hoofd van een EU-afdeling van het OEP/EBP.
Van het CVZ ben ik niets wijzer geworden omdat dit onderwerp niet besproken wordt op hun web-site en ik geen uitleg krijg na het stellen van schriftelijke vragen.

Er is n.l. een EU-richtlijn (2004/38/EG) en aan de hand van die richtlijn hebben het CVZ en het OEP afspraken gemaakt.
De mogelijkheid om 100% verzekerd te zijn voor ziektekosten in Hongarije als Nederlander/ster met een AOW/WAO uitkering, zonder tussenkomst van de CVZ bestaat wel.
Echter, daar is de medewerking van het OEP voor nodig en die vinden de regel zo wel prima en zeggen er wel bij te varen en dat geldt waarschijnlijk dan ook voor het CVZ.

Met andere woorden, alles blijft zoals het is,ook al zouden er wettelijk gezien mogelijkheden zijn.

De werkende Nederlander in Hongarije moet zich zelf verzekeren voor ziektekosten bij het OEP/EBP, de AOW-er en WAO-er blijven dus vallen onder het CVZ.

vriendelijke groet, Martin

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtCVZ formule Nieuw Caya 09/03/2010 16:25
berichtRe: CVZ formule Nieuw Annelies en Jan 09/03/2010 17:35
berichtRe: CVZ formule Nieuw anette 09/03/2010 17:46
berichtRe: CVZ formule Nieuw Caya 09/03/2010 23:11
berichtRe: CVZ formule Nieuw martin 09/03/2010 20:50
berichtRe: CVZ formule Nieuw groenewegen 17/03/2010 18:26
berichtRe: CVZ formule Nieuw Caya 17/03/2010 19:52
berichtRe: CVZ formule martin 17/03/2010 21:28

Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. (Berichten van leden worden wel direct geplaatst)