Deprecated: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in /home/customer/www/hongarijeprikbord.nl/public_html/mods/topic_poll/topic_poll.php on line 389
Re: Boerin zoekt boerderij
Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtRe: Boerin zoekt boerderij
Gepost door: charlize ()
Datum: 31 mei 2021 03:05

De vraag ‘hoe vlieg je dit het beste aan’ is moeilijk eenduidig te beantwoorden.
Waarom gaat de een linksaf en de ander rechtsaf?
Maar goed, je vraagt het en ik zal je mijn gedachten lenen (je hoeft ze niet terug te geven -smiling smiley.

Ik ga enkel in op de zakelijke kant, hoe mooi ik je gedachten ook vind.
Emigreren (binnen Europa) stelt niet zo heel veel voor.
Maar ik zou dat persoonlijk niet meteen doen (is niet verplicht en als je binnen 8 maanden terug zou keren, word je geacht niet geëmigreerd te zijn -> makkelijker voor het aanhouden van je ziektekostenverzekering, je auto en de opbouw van de AOW)
In Hongarije start je in Budapest, lijkt me.
Een appartementje laat zich wel vinden voor € 300,— (niet in het centrum natuurlijk) per maand (hu.flatfy.com)
Budapest is een heerlijke stad, goede ondergrondse metro en je kunt overal terecht met Engels.
Trein vanuit Budapest het land in en aan, links, rechts, naar boven en beneden en kijk goed om je heen, laat je hart spreken, maar gebruik je verstand.
Neem de tijd, minstens 6 maanden en heb je dan een ‘blijvertje’ (geen camping hoor, krijg je nooit meer verkocht) gevonden, dan schrijf je je uit in Nl. (moet tegenwoordig echt wel on-line lukken, lijkt me), bij de Belastingdienst en de Gemeente, dan ben je al een heel eind. De rest gaat bijna automatisch.
Je ziektekostenverzekering in Nl. eindigt op de dag van emigratie, dus zorg voor een tijdelijke overbrugging bij de O.O.M. of middels een expat-verzekering (google maar eens wat). Voor de inschrijving in het Hongaarse ziekenfonds laat je je bijstaan.
Meld je aan bij een aantal Facebook groepen en je vindt hulp voor niks of voor een appel en een ei.
Inschrijven doe je je bij het immigratiekantoor (bmbah.hu).
Genoeg info te vinden hoe.
Vergeet niet bij de aanmelding te vermelden dat je gepensioneerd bent.
Kans is groot dat ze je belastingtechnisch “met rust laten”.
Gepensioneerden in Hongarije betalen (doorgaans) geen belasting en vermogensbelasting kennen ze hier al helemaal niet.
Lekker makkelijk als je zonder inkomsten/uitkering weg gaat uit Nederland, met enkel een spaarpotje. Ben je ná emigratie en het verplichte M-formulier fiscaal niet meer aan Nederland verbonden.
Bij de S.V.B. kun je gedurende max. 10 jaar voor slechts ca. € 550,— (iets minder nu nog zelfs) premie per jaar de A.O.W. verder opbouwen, de minimale bijdrage omdat je geen inkomsten meer hebt (spaargeld telt niet).
Ga niet af op verhalen of wat je leest of wat je hoort.
Niet dat het niet klopt wat mensen zeggen meegemaakt te hebben, wat mensen schrijven, wat mensen vertellen, maar de meeste ervaringen gelden voor élk land, afhankelijk van wie ze waar beleeft...
Veel plezier, veel succes. Mijn zegen heb je.

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtBoerin zoekt boerderij Nieuw RLNDS 30/05/2021 02:43
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw Hongarijevraagje 30/05/2021 08:44
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw RLNDS 30/05/2021 10:44
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw Hongarijevraagje 30/05/2021 13:07
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw RLNDS 30/05/2021 22:16
berichtRe: Boerin zoekt boerderij charlize 31/05/2021 03:05
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw RLNDS 31/05/2021 04:26
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw charlize 31/05/2021 11:35
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw RLNDS 31/05/2021 15:18

Ga naar: •DiscussielijstZoekenLog in
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.