|
|
|
Hongarije prikbord :
Hongarije Forum
Re: Ziektekosten in Hu via CAK in NL. ben ik dat verplicht? Gepost door:
Harryd1969
()
Datum: 25 augustus 2022 22:31 Heleen Schreef: ------------------------------------------------------- > Harry in antwoord op je vraag. Ik heb altijd full > time gewerkt in Nl vanaf mijn 18e als verpleegk. > en operatie ass. en ben met 55 geemigreerd. Tot > die tijd heb ik in NL belasting betaalt. Mijn > moeder krijgt ook AOW heeft nooit gewerkt dus wat > heet iets opbouwen en het me nu afpakken. IK wil > in HU ziektekosten verzekerd zijn, ik heb medische > kennis dus ik kan mee praten en hoef niet naar NL > daarvoor. Ik kan ook naar een privékliniek in HU. Het zijn twee verschillende dingen. AOW is een hele simpele regeling. Voor elk jaar voor je AOW gerechtigde leeftijd dat je niet betaald ( omdat je bijv buitenland woont oid ) kost het je 2% per jaar. Kun je zelf eenvoudig bijverzekeren, dat is je eigen keuze. Voor zover mij bekend draag je in Nederland altijd AOW premie af. Of je nu werkt, uitkering hebt. Geen idee hoe het met ziektekosten zit. Wellicht kan een belastingadviseur je dat vertellen. Harry
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
|