Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtBlij dat ik gisteren toevallig thuis was...
Gepost door: RLNDS ()
Datum: 09 februari 2023 22:07

Anderhalf jaar geleden kocht ik een huisje in Hongarije.
Sinds die tijd ben ik er af en aan enkele weken geweest.

Wat mij opviel was dat ik nooit post kreeg van Eon.
Op een gegeven moment kreeg ik een brief. Die werd bezorgd bij de buren en was geadresseerd aan de vorige bewoners.
In de brief stond enkel de mededeling dat men in onze buurt aan het net ging werken en dat we dus rekening moesten houden met stroomuitval.

Ik de Eon bellen. Mijn Hongaars is voor de gemiddelde Hongaar onverstaanbaar en heeft verdacht veel weg van Nederlands... LOL
Ik heb getracht uit te leggen dat de gegevens in hun systeem niet kloppen en dat ik de nieuwe bewoner ben.

Wat mijn klantnummer is? Ik heb geen idee. Volgns de medewerker zou dit op de brief moeten staan... of op mijn bankafschrift... maar helaas, geen klantnummer op de brief en ik heb nog nooit een rekening ontvangen... precies de reden waarom ik belde.
Zonder klantnummer konden ze mij niet helpen.
Ik de makelaar gebeld en deze zou voor mij eea recht zetten.

Ruim een jaar later was ik weer voor een dikke maand in mijn nieuwe stulpje. Rekeningen van de drinkwaterleiding, het huisvuil, de verzekering... maar nog altijd geen Eon. Niet dat ik veel stroom gbruik, ik ben er meer niet dan wel. Misschien word ik stiekem gesponsord door de vorige bewoners? Volgens de makelaar was alles in orde.

Enfin... sinds begin deze maand woon ik permanent in Hongarije. Baan opgezegd, uitgeschreven uit Nederland en alles verhuisd.
Gisteren stonden er ineens een man en een vrouw op de stoep. Beiden in overall, zonder enig logo, gekleed en ze kwamen in een afgetrapte personenauto ook zonder naam van een instantie oid.
Het enige dat 'modern' was aan dit gezelschap, was een handheld computertje.
Mijn Hongaars is inmiddels uitgbreid naar hallo, dank je wel en tot ziens, dus daar heb ik nog steeds geen zak aan.
Iets over electriciteit...? Google translate deed wonderen.

Ze kwamen de stroom afsluiten, dat zat bij de prijs inbegrepen.

Ik probeerde uit te leggen dat ik nog altijd geen rekening had ontvangen en dat ik dus niet wist wat ik aan wie moest betalen.
Ze leken mij niet te begrijpen.
De makelaar maar weer gebeld, die had het immers een jaar geleden 'geregeld'.

Wat blijkt mijn rekeningen werden naar iemand gestuurd die in een plaatsje met dezelfde naam woont, maar in een andere provincie.
Ik snap dat die persoon mijn rekeningen niet betaald.
De fout lag bij Eon en nu ze mijn juiste adres hadden, gaan ze de rekening sturen zodat ik alsnog kan betalen.

Ik vraag mij serieus af of men zonder pardon de stroom had afgesloten als ik toevallig even om een boodschapje was... of erger nog, nog helemaal niet woonachtig zou zijn in Hongarije.
Met de vrieskou, stel je voor als de verwarming bevriesd omdat de cv geen stroom heeft. Wie is daar dan vervolgens aansprakelijk voor?

dag dag

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtBlij dat ik gisteren toevallig thuis was... RLNDS 09/02/2023 22:07
berichtRe: Blij dat ik gisteren toevallig thuis was... Nieuw rvleusden 13/02/2023 19:31
berichtRe: Blij dat ik gisteren toevallig thuis was... Nieuw RLNDS 13/02/2023 21:46
berichtRe: Blij dat ik gisteren toevallig thuis was... Nieuw poldertje 14/02/2023 19:04
berichtRe: Blij dat ik gisteren toevallig thuis was... Nieuw RLNDS 14/02/2023 20:50
berichtRe: Blij dat ik gisteren toevallig thuis was... Nieuw Alfons 14/02/2023 21:00

Ga naar: •DiscussielijstZoekenLog in
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.