Prikpagina Hongarije Startpagina voor Hongarije Hongarijepagina

Brandstofprijzen in Hongarije

Hongarije prikbord :  Hongarije Forum

berichtBoerin zoekt boerderij
Gepost door: RLNDS ()
Datum: 30 mei 2021 02:43

Nou ja, boerin ben ik nog niet maar zou ik graag willen worden!
Corona gooit op dit moment heel wat roet in het eten.
Ik zou graag willen stoppen met werken, verkassen uit NL en in HU of SL gaan wonen, voor het klimaat, de rust en de ruimte.
Waarschijnlijk een veel gehoorde dooddoener hier op het forum, maar toch is het zo.

Ik heb een aantal huizen op het oog in HU die ik graag zou willen gaan bezichtigen. Een van deze woningen betreft een volledig gerenoveerde woning/voormalige camping.
Ik heb op deze site al veel gelezen over het (vooral niet) beginnen aan een camping. De camping is voor mij geen must maar het huis en de locatie spreken mij erg aan + het heeft een flinke lap grond. De vraag is eigenlijk meer:

Hoe normaal/geaccepteerd is het in HU dat je in je eigen voedsel voorziet en niet gaat werken? Mijn 'baan' is dan eten verbouwen voor mijzelf.
Een flinke moestuin, een kas, een zooi kippen en konijnen en misschien een varkentje voor het vlees. Een stuk weide om de kippen, konijnen en varken te voorzien van voedsel. Een zooi bomen om in eigen hout te voorzien. Zonnepanelen + goeie accu's (Zoutwateraccu's) om in eigen stroom te voorzien enz.
En als er iemand met een caravan wil blijven logeren dan mag dat (illegaal)

Momenteel woon ik in ZH in een klein dorpje waar, op een benzinepomp na, geen voorzieningen zijn. Voor de dorpelingen ben ik nu, na 20 jaar, nog steeds een buitenstaander. Dit zijn dingen waar ik niet zo veel om geef en ik vind het eigenlijk wel prima dat niemand zich met mij bemoeid. Dus of ik nou in NL woon of in HU, is voor mij om het even.

Mocht de moestuin niet van de grond komen en ik afhankelijk worden van een echt inkomen, kan ik zelfstandig aan de bak als fotograaf, zeefdrukker, glas-in-lood ramen maakster (<- daar is vast geen markt voor in HU) webdesigner, vrachtwagenchauffeur enz.

Heeft er iemand ervaring met 'zelfvoorzienend leven' in HU?
Alle advies is welkom! Van het kopen van een huis tot het legen van de septic tank....

Alvast bedankt voor de reacties

dag dag

Onderwerp Geschreven door Gepost
berichtBoerin zoekt boerderij RLNDS 30/05/2021 02:43
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw Hongarijevraagje 30/05/2021 08:44
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw RLNDS 30/05/2021 10:44
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw Hongarijevraagje 30/05/2021 13:07
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw RLNDS 30/05/2021 22:16
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw charlize 31/05/2021 03:05
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw RLNDS 31/05/2021 04:26
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw charlize 31/05/2021 11:35
berichtRe: Boerin zoekt boerderij Nieuw RLNDS 31/05/2021 15:18

Ga naar: •DiscussielijstZoekenLog in
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.